توزیع ۳۴ هزار و ۸۰۵ تن انواع کود‌های شیمیایی در استان قزوین 

مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۸۰۵ تن انواع کود‌های شیمیایی و ۱۶ هزار و ۳۸۳ لیتر انواع سموم شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده است.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه امروزه در فعالیت‌های کشاورزی و باغداری، استفاده از کود امری اجتناب ناپذیر است، گفت: از ابتدای امسال ۳۴ هزار و ۸۰۵ تن انواع کود‌های شیمیایی، آلی، زیستی و ریز مغذی توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین تامین و توزیع شد.

این مسئول بیان کرد: حاصلخیزی خاک کلیدی‌ترین عامل در امنیت غذایی و افزایش عملکرد تولید است و انتخاب روش مناسب توزیع کود مانند زمان کوددهی می‌تواند بر اثر بخشی کود‌های شیمیایی موثر باشد.

رحمانی با اعلام اینکه در این مدت ۱۶ هزار و ۳۸۳ لیتر انواع سموم شیمیایی در استان توزیع شده است، تاکید کرد: مبارزه منطقی و اصولی علیه آفات، عوامل بیماری‌زای گیاهی و علف‌های هرز با رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ سلامت و بهداشت افراد جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، نهاده‌های کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی تامین و توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.